piątek, 27 października 2017

Zasady programowania i typy danych

KILKA ZASAD PROGRAMOWANIA W DOBRYM STYLU
Program jest zrozumiały dla komputera, gdy może być przez niego wykonany.Należy więc przestrzegać reguł języka programowania- stosować poprawną składnię instrukcji.
Dobry styl programowania to taki, w którym potrafimy zapisać algorytm w sposób zrozumiała dla komputera i człowieka.

ZASADA 1:
Należy stosować zrozumiałe nazwy zmiennych, bądź zrozumiałe skróty.
ZASADA 2:
Warto zarezerwować pewne nazwy na zmienne używane wielokrotnie np. sterując pętlami - j,i.
ZASADA 3:
Dobrze jest sporządzić listy używanych zmiennych.
ZASADA 4:
Należy dzielić program na podprogramy realizujące mniejsze fragmenty zdania, zwłaszcza w złożonych problemach.
ZASADA 5:
Trzeba dbać o przejrzystość tekstu i zachowywać czytelność jego struktury. Warto też dodawać 
komentarze na początku procedur i funkcji oraz przy niektórych instrukcjach.
ZASADA 6:
Należy pisać programy odporne na błędy użytkowników. Program powinien instruować swojego użytkownika o działaniach jakie musi on podejmować oraz wyświetlać komunikaty dotyczącego oczekiwanego rodzaju danych i nałożonych na nie ograniczeń.

TYPY DANYCH W JĘZYKU C++
-Typy danych w języku C++
Znalezione obrazy dla zapytania typy danych c++

Podział typów w C++:
-typy proste

  • porządkowe (m. in. całkowity, logiczny, znakowy, wyliczeniowy)
  • rzeczywiste
-typy pochodne
  • tablice
  • struktury
  • unie
-typy wskaźnikowe
-typy obiektowe



-Podzbiory typu całkowitego i rzeczywistego w języku C++ i Pascal.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz