piątek, 6 października 2017

Algorytm z pętlą zagnieżdżoną

1.SPECYFIKACJA

Zagnieżdżenie pętli, podobnie jak instrukcji warunkowej, polega na wywołaniu jednej pętli wewnątrz drugiej. Oznacza to, że na jedną iterację pętli zewnętrznej, zostanie wykonany cały przebieg pętli wewnętrznej. Instrukcje iteracyjne w C++ można dowolnie zagnieżdżać. Im więcej zagnieżdżeń tym większa złożoność obliczeniowa algorytmu.


ZADANIE: Napisz listę kroków algorytmu, który umożliwi wyprowadzenie na ekran komputera prostokąta o bokach n,m narysowanego za pomocą znaków *
(m-liczba znaków * w poziomie, n-liczba znaków * w pionie).
Wnętrze prostokąta powinno być wypełnione znakiami *.
DANE: liczby naturalne dodatnie, określające ilość znaków * w prostokącie o bokach n,m.
WYNIK: prostokąt o wymiarach m*n , zbudowany ze znaków *.
LISTA KROKÓW:
1.Zacznij algorytm.
2.Zmiennej i przypisz wartość jeden: i=1
3.Jeśli i jest większe od n, przejdź do kroku 4;
        w przeciwnym przypadku
        3.1. Zmiennej j przypisz wartość jeden
        3.2. Jeśli j jest większe od m,
              przejdź do nowego wiersza;
              zwiększ licznik i o jeden
              wróć do kroku 3;
        w przeciwnym wypadku
              wyprowadź ("*")
              zwiększ licznik j o jeden
              wróć do kroku 3.2.;
4. Zakończ algorytm.

2.SCHEMAT BLOKOWY.



3.LISTING PROGRAMU W C++.


#include <iostream>
using namespace std;
int main()
{
int n,m,j,i;
cout << "Program rysujacy prostokat z gwiazdek\n";
cout <<"Wprowadz dlugosc: ";
cin >> n;
cout <<"Wprowadz szerokosc ";
cin >> m;
for (i=0;i<n;i++)
{
for(j=0; j<m; j++)
cout << "*";
cout << endl;
}
return 0;

}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz